Saturday, February 7, 2009

..kutu..ohh kutuu..


...ehhh..hari ni 7 haribulan laa..aisehh..hari Sabtu la pulakk..ishh.. nak tak nak kena laa tunggu hari Selasa.. Isnin coti plak tuu..hampeh tul laa.. Bukan apa, bulan ni turn aku dapat duit ‘kutu’..hehhh..

..Aku maleh nak layan kalau ada orang tanya.. apo pekdah ehh main kutu ni wehh?.. Aku tak kesah kalau ada sapa-sapa yang nak gelakkan ke.. ngutuk ke.. ngata ke.. pendek kata.. ada aku pedulikk?!.. Akupun sebenarnya suka-suka je join ‘the Kutu Associate..’ kat ofis lama aku tuu.. sebulan RM50 untuk satu kepala.. satu team ada 12 kepala.. tapi ada 2 team sekali jalan.. so, setahun laa to complete one full round. Aku amik 2 kepala..(?!..) so RM100 la sebulan..

Tapi main kutu kat ofis ni seronok gakk.. tetiap bulan ‘mak kutu’ yang tersohor kat ofis lama aku tuu datang dari meja ke meja ‘anak-anak kutu’ nak collect duit.. so kiranya ni satu kaedah menyimpan duit secara paksa-rela laa.. Cuma sebab zaman dah canggih skang ni..aktiviti kutip duit dari meja ke meja ni dah kurang sikit.. pakai online je.. anak kutu online duit ke mak kutu.. cukup je mak kutu terus online kan ke penerima bertuah for the month.. haa.. senang sangat dahh.. yang penting no. account mesti betul..

Kalau nak ikutkan la, baik mak kutu ke.. anak kutu ke.. bukan dapat untung apa-apa pun.. sebulan bayar RM100 cukup setahun dapatlaa RM1200.. no interest.. no riba’.. clean gitu..! Cuma konsep perkongsian yang diamalkan oleh Persatuan Kutu-Kutu Sedunia.. dapat cepat atau lambat ikut turn yang kita cabut undi masa mula-mula tuu je.. Tapi yang dah dapat jangan coba-coba nak ‘melesap’kan diri.. boleh koma kena belasah..

Main kutu zaman mak-mak kita dolu-dolu..lagi hebat. Aku ingat lagi mak aku dulu.. main kutu pinggan mangkuk laa.. kutu tupperware laa.. Skang ni tak sure lak aku wujud tak lagi kutu-kutu cam tu.. aku rasa ada lagi kut kat seseparuh tempat tuu.. Kat kampong aku lama dah takde mende-mende tuu.. Setau aku laa.. diorang semua kalau nak beli cash je..apa kelass kutu-kutu ni…ekk?


Apa-apahal.. ni je laa species ‘kutu’ yang baik kat dunia ni kut.. kutu-kutu lain semuanye hampehhh..

1 comment:

  1. tgh tggu doit 'lain' selain drpd doit kutu ni...(tak nak belanja ke dpt doit kutu ni??!!)

    ReplyDelete