Sunday, February 8, 2009

..benda yang aku tak suka nak citer.. tapi terpaksaa!!..

..aku seboleh-bolehnya taknak laa citer pasal benda ni kat sini.. sebab bagi aku apa-apa yang berkaitan dengan perkara ni, aku ada pandangan dan pegangan aku sendiri. Aku ikut apa yang aku rasa betul.. betul dari segi apa tuu.. subjektif.

Masing-masing ada pandangan dan pendapat sendiri.. orang lain suka ke tidak.. itu terpulang. Kalau kita asyik ingat dan rasa diri kita saje yang betul.. maknanya orang lain yang tak sependapat dengan kita akan sentiasa salah.. iyetakk?..

Bagi aku.. apa saje yang kita fikir, rasa dan buat mestilah rasional.. waras dan boleh diterima akal dan jangan laa terlalu mengikut emosi. Seseorang yang terlalu mengikut emosi biasanya jarang berfikir panjang..

MELAMPAUUU… KURANG AJARR.. BIADAP.. TAK SEDAR DEK UNTUNGGG…!!

..itu mungkin apa yang aku akan cakap kat depan muka mamat sekor yang tak sedar diri ni.. kalau laa aku dapat jumpa dia face to face.. Mungkin ilmu dia tinggi.. (bukan laa ilmu hitam walaupun dia memang hitamm..) tapi bila dia rasa dia dah cukup bagus.. dia dah tak takut kat semua orang. Dia laa yang paling kebal.. JANGAN MAIN-MAIN DENGAN SAYA.. itu amaran dia kepada rakyat Malaysia!..dia lah yang TERHEBAT di mayapada ini!!.. kunun-kunun nye…

Aku taknak persoalkan prinsip atau apa saje yang diperjuangkannya.. mungkin dia rasa dia betul sebab nak tegakkan demokrasi. Aku.. no comment. Tapi dia berani memperlekehkan kedaulatan orang Melayu di tanahair kita sendiri.. Kalau orang macam dia berani nak mencabar institusi Raja-raja Melayu.. bermakna selama ni dia memang tak pernah ada rasa hormat pada orang Melayu. Lepas ni apa lagi kuasa orang Melayu yang ada? Kuasa ekonomi kita tak sekuat mana.. hanya kedaulatan Raja-raja Melayu ni la yang tinggal untuk pertahankan kuasa orang Melayu.. Melayu berkuasa maknanya Islam jugak berkuasa!

Nak harapkan politik Melayu? ..jangan laa.. yang ada sekarang ni pun dah cukup memualkan.. baik kerajaan mahupun pembangkang.. permainan politik terlampau ketara. Apa yang berlaku selama ni dah macam drama swasta.. tengok boleh percaya jangannn..

Aku tak nak prejudis.. tapi bagi aku, semangat orang Melayu jangan cuba dibakar.. sekali tersentuh.. aku yakin walau dari parti manapun diorang.. akan BERSATU!!.. Kalau ada Melayu yang tak tersentuh.. mungkin Melayu tuu hanya pada bin atau binti nya saje.. bukan pada jiwa!..




..aku Melayu tulennn.. tulenn banggg..tulenn..

4 comments:

  1. wah...hidup MELAYU~!!!

    (sejak bila abg ipar aku ni pandai berpolitik...kihkihkih)

    ReplyDelete
  2. hmm...sedih tapi itu lah hakikatnyer...aku setuju dengan pendapat kau...walaupun hanya pendapat tapi orang2 tertentu kena ambik tau...tak kira lah dia hitam ker kuning ker..merah ker...tapi kalau semua dah meluat walau macamana berani pun kena sedar diri jugak...tapi bila..entah lah...

    ReplyDelete
  3. Memang dah dalam darah Melayu..pantang dicabar.. Tapi sedar ke diorang ni yang Melayu tengah dicabar? Ke masih leka...?

    ReplyDelete